Zdravě s Baru - třítýdenní shrnutí

8:11

Uf. Tři týdny bez cukru, tři týdny bez lepku, plus cvičení. V tomhle příspěvku bych vám chtěla říct, co jsem zjistila, co mi dělá největší potíže, jak cvičím a jak to vidím dál.

Poznatek číslo jedna. Vyfoukla jsem se. Záměrně nepíšu "zhubla jsem", protože to podle mě není úplně přesný, i když váha aktuálně ukazuje cca -4kg. Ale to vyfouknutí je nepřehlédnutelné (pro mě). Teď mě mrzí, že jsem si nezměřila obvod toho přepadávajícího pupku, ten se odstěhoval. Za celé tři týdny se mě nikdo nezeptal, zda nečekám třetí přírůstek.

Poznatek číslo dva. To dojídání po dětech je mor. A čím jich máte víc, tím je to větší problém. Nejvíc mě tohle praštilo do očí hned na začátku, kdy mi vylítávala ruka k jejich mističkám stokrát za den. Tohle už se zlepšilo, nedojídám, i když vyhazování jídla mě štve. Zároveň vidím, že stravování našich dětí není ideální. Mírně řečeno. Sice jedí vážně dost ovoce i zeleniny, ale mezi tím je to samej lepek a cukr.

Poznatek číslo tři. Neumím vařit. Kdo mě zná, není překvapen. Proto jsem přestala na Instagramu ukazovat, co jím. Větší stereotyp jste neviděli, variace na rýži a brambory. Což o to, já to miluju, ale moc inspirativní to tedy není. Můj největší kámoš je řeckej jogurt s čerstvým ovocem, vajíčka a ořechy. No a hory rýže .-)) 

Poznatek číslo čtyři. Cvičit je těžký. Když to vezmu od konce, poslední dva týdny mám doma obě děti a nemáme úplně standardní režim, takže najít si tu hodinku není snadný, natož pravidelně. Cvičím pořád podle různých videí na YT, dnes vám doporučím TENTO kanál. Videa střídám, jak jde o pohyb, stereotyp nesnáším. 

Poznatek číslo pět. Má to smysl? Definitivně! Moje břicho se už dlouho necítilo tak dobře, jako bez lepku. Jsem daleko méně unavená, nemám takové ty stavy, kdy se po jídle potřebujete svalit. Zkuste to, tuhle změnu uvidíte velmi rychle. Jedinou negativnější věcí, na kterou jsem si musela zvyknout je něco, čemu říkám "chuťová deprivace". Není to hlad, jen dřív jsem byla zvyklá, jakmile jsem dostala na něco chuť, okamžitě na ten pocit reagovat, sníst kousek čokolády, rohlík, atd. Teď to ignoruji, napiju se, nebo sním hrst ořechů. Když mám extra krizi, udělám si hořké kakao.

A co dál? Dnes zbývá 11 dní do Vánoc. Upekla jsem domácí kváskovej chleba. A už se těším, až ho ochutnám. Nemyslím si, že těmito třemi týdny můj bezlepkový a bezcukerný režim končí, ale jsou věci, které chci postupně zařadit zpět. Třeba domácí chleba. Zdravější variantu už asi nevymyslím.

A co vy? Sledujete, co doopravdy přes den sníte?

Hezký den,

                    Bára 


You Might Also Like

6 komentářů

  1. Baru, strašně jsem se na tenhle článek těšila. Byla jsem moc zvědavá, jaké budeš mít výsledky a jestli to vydržíš. Jsem na tom úplně stejně - dojídání po dětech, hodně pečiva...teď jsi mě inspirovala a zkusím se také hlídat. To "vyfouknutí" by se mi líbilo :-) Díky za inspiraci :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, to, že jsem o tom jak jím napsala mi pomohlo vydržet :)) s detma je to přeci jen jiný, hlavně, když začnou marodit s zvýší se stres, ale jde to i tak, bylo pro mě důležitý uvědomit si, kolik a čeho ve skutečnosti sním, pak to šlo téměř samo... ;)

      Vymazat
    2. Tak asi fakt platí, že je to vše v hlavě :-) No, dneska jsem začala, tak snad...Mně zase pomáhá tě sledovat...připomene mi, že ty jsi to zvládla, tak musím taky :-) Díky :-) Lenka

      Vymazat
  2. Zajímalo by mě, jestli je potřeba opravdu vysadit lepek 100 %. Protože já se taky cítím spíš nafouklá než tlustá, ale je to divné, protože my opravdu nejíme k snídani housky s něčím ani k večeři, pečivo vůbec pro nás dospělé nekupuju, vyjímečně, a to je tak 1x za týden koupím kroucený chleba, ale toho sním tak 4 kolečka..Blbý je, že milujeme těstoviny, ale to taky není každý týden..Knedlíky nevařím, my je nejíme, jen přítele syn, ten jí, koukám, stejně jako Vaše děti:D Knedlíky s omáčkou, pečivo, těstoviny, jinak nic. Takže vaříme už takhle různá jídla pro nás a pro dítě, to by mi ani nevadilo, ale efekt nic moc. Díky, Tereza M.

    OdpovědětVymazat
  3. Já momentálně nejím nic mléčného, pšenici a spoustu dalších věcí, které dceři vadí při kojení. Kvůli sobě bych to nikdy nedokázala, na to až moc ráda jím a vařím. Každopádně plus je, že jsem 3 měsíce od porodu na původní váze a jde to stále dolů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obdivuji, že to vydržíte jen z vlastní motivace :)

      Vymazat