Zdravě s Baru #zdravesBaru

18:07

Minulé pondělí jsem se mrkla do zrcadla, stoupla si na váhu a řekla si, že tohle už vážně nejde. 



Během posledních několika měsíců jsem přibrala asi 6kg a protože nejsem vysoká, je to na mě dost vidět. Taky už mi začínaly být těsné kalhoty velikosti 40, přitom já jsem celoživotní třicetosmička .-)) a na tom nechci nic měnit. Ale na druhou stranu jsem nikdy nedržela žádnou dietu, nejsem schopná dodržovat žádný určený jídelníček, hlídat si kalorie, vážit jídlo, atd... vím, že tohle není pro mě... Možná mám výhodu, že jsem vystudovala tělocvik a biologii a vlastně o tom, jak vše nastavit správně (nebo o trochu lépe) vím. Tak jsem si zvolila nejjednodušší cestu a rozhodla se striktně vyřadit ze stravy lepek a cukr.

Řekla bych, že stravování maminek vypadá podobně. Rychle se něčím odbýt, rohlík s máslem, těstoviny, zapít kafem, děti něco nedojedí, tak šup tam půlku koblihy, pribiňák, ujídat lentilky... A hlavně, zažírat stres. Já jsem takto nesčetněkrát denně chodila kolem špajzu, kde ve speciální poličce leží sušenky, čokošky, bonbošky a vždycky, když byl doma nějakej řev, zajedla jsem ho něčím sladkým. Prostě někdo chodí na cigárko, maminka na čokoládku, funguje to stejně. A stejně těžké je s tím přestat. I proto jsem se rozhodla nejít cestou postupného omezení, ale striktně, ani gram.

A taky jsem začala cvičit. Nebudu říkat, že to zvládne každej, že jste doma a máte na to čas a podobný nesmysly. Není to pravda. Každý si musí najít svoji cestu, něco, co ho bude bavit a u čeho vydrží déle, než pár dní... Na YT jsou děsně populární videa 30 dní s Jillian atd. Holky, na to se vyprdněte. Já třeba svoje tělo znám a vím, v jakém stavu mám záda a kotníky. Vím, že kdybych začala s tímhle cvičením, můžu to za 3 dny zabalit a měsíc si vázat kotník... Tohle není cvičení pro začátečníky, nebo maminky po porodu se zničenejma zádama a povoleným břichem...  Co jsem našla a můžu to doporučit jsou videa Lucy Wyndham. Neskáče jak šílenec a vše jde lehce přizpůsobit levelu začátečník. Sama se ještě po každém cvičení protáhnu a zacvičím pár věcí na záda. A mám tip, jak to udělat, abyste opravdu cvičili - ráno se z pyžama převlékám rovnou do cvičícího. Sice občas ve školce, nebo ráno v obchodě vypadám divně, ale pak už není vyhnutí a tu půl hodinku (téměř)každý den si najdu.

A teď k tomu, co jím. Všechno. Jakékoli ovoce, zeleninu, vejce, šunku, ořechy, luštěniny, rýži, brambory a maso. Jo a taky mléčné výrobky. Nevymýšlím žádné speciální recepty, kvůli kterým bych domů kupovala něco, na co nejsme zvyklí, nebo nějaké speciální tyčinky a doplňky stravy. 
Co mám úplně nejraději a skvěle to zasytí je svačinka z řeckého jogurtu a čerstvého ovoce, nebo tvaroh, do kterého rozmixuji nějaké ovoce z mrazáku. Zdravá zmrzlina je hotová za minutku a po cukru člověk ani nevzdechne .-)) 
Další vychytávkou na "chutě" jsou určitě jakékoli ořechy. My máme vlašáky ze zahrady, mám doma připravenou vždycky alespoň mističku, abych nesáhla po tom, co dřív... Pokud jde o nápady, co jíst, ráda sleduji Cukrfree a Paleo snadno. Úplná paleo strava mě nebere, bez luštěnin, kafe a mléka bych byla úplně ztracená. Ale "snídaně" typu vejce, šunka, zelenina, to je přesně pro mě...

Nevěřila bych, že tento typ stravování vydržím víc než den. Ani ten ne... Ale už je to víc, než týden. Zhubla jsem dvě kila, ale zejména jsem se celá jaksi vyfoukla a pneumatika na břiše je vážně menší. To mě samozřejmě nakoplo v tom pokračovat. Ale největší benefit téhle (ne)diety je podle mě zdravotní. Protože cukr, ani lepek do sebe nepotřebuje cpát nikdo. 

První den tohoto pokusu na lidech jsem samozřejmě udělala fotku, jak se soukám do svejch předtěhotenskejch kalhot .-)) natáhnu je "až" do půli stehen .-)) A z toho vychází i můj cíl tohoto snažení. Zase je zapnout. Pak vám ty srovnávací fotky ukážu... 

A protože vás už na mém Instagramu tohle povídání hodně zaujalo, rozhodla jsem se založit #zdravesBaru, pod kterým můžeme sdílet splečné úspěchy i trable.

Jdete do toho sem mnou? Kdy jindy, když ne teď! A ještě poslední věc, ženy, buďme samy na sebe hodné. Každý musí najít svoji cestu sám. Možná se to nepodaří hned, ale každé malé zlepšení a snaha se počítají. A úplně za závěr. Vyprdněte se na nějaký byznys s hubnutím. Tohle za vás nikdo neudělá. Nemusíte navštěvovat drahé poradny, kde vám budou tvrdit, že jste akorát zavodněná. Nemusíte si kupovat proteinové tyčinky, koktejly a už vůbec ne nějaké tablety. Jediná cesta, jak to zvládnout dlouhodobě je zdravý životní styl. A tu sílu pro změnu máte jen ve své hlavě...

Hezký den a ať se vám daří,

                                        Bára

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Na te fotce vam to moc slusi! No ja zjistila, ze sice kila dobry, ale tim ze jsou v tuku, zadna hitparada. V bazenu mi ted doslo, ze mam nejhorsi kondicku za svuj zivot a to jsem tehotensky kila mela pryc jeste pred koncem sestinedeli... no nejdriv budu sledovat, cviceni az po vanocich, do te doby to proste asi nedam, posera :)

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě chci taky začít aspoň cvičit po porodu,jen nevím s čím začít, ale za tip na Lucy moc děkuju :-). Ty videa s Lucy mají nějaký plán, nebo cvičíš každý den jaké chceš? Děkuju za odpověď.
    Verča

    OdpovědětVymazat